31 Mei, 2009

Powerkah Anda??

Apa Khabar semua?? tanya Dr HM Tuah dalam Ceramah Beliau..hadirian jawab sihat,,jadi Beliau menyarankan kepada kami bila seseorang bertanya khabar kita kita kena jawabLuar Biasa bagus dan hebat sekali. Percaya tak " kepoweran " seseorang bermula dari minda seseorang. Saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang Tip- Tip untuk jadi power berdasarkan kajian Dr HM Tuah Al Haj. Tip ini sesuai untuk semua jika anda seorang bapa,suami ,ibu, isteri bahkan semua makhuluk yang bergelar manusia.
1. Sebelum Tidur Set yang Hebat- Hebat.
  • Sebelum tidur setlah untuk keesokkan hari anda ingin menjadi pekerja yang hebat, isteri solehah, suami soleh dan apa- apa sifat yang baik, janganlah anda set ingin memonteng kerja, tak nak masak untuk suami, malas nak layan isteri dan sifat - sifat negatif.
  • Insya Allah, Jika anda set hebat, bangun tidur nanti anda akan terasa aura power yang anda set sebelum tidur.
  • Sebelum set yang hebat- hebat anda kenalah baca doa sebelum tidur dahulu,Al fatihah, 3 Qul, Ayatul qursu dan bismillah 21 kali.set lah hebat hebat apa yang anda buat untuk ke esokkan hari.

2. Solat lah bila bangun dari tidur

  • Bila anda terjaga bacalah doa selepas bangun tidur, masuk bilik air dan ambillah wudhuk dan solat subuh dahulu sebelum pergi kerja. ramai di kalangan ummat manusia akhir zaman suka tinggalkan solat. Ingat mati ni tidak mengira umur. Jagalah solat anda kerana benda pertama yang akan di tanya di dalam kubur nanti
  • Semasa saya menghadiri Kursus pengurusan Jenazah, penceramah menceritakan bahawa beliau berpengelaman 20 tahun menguruskan jenazah di kalangan Angkatan Tentera, Semasa kejadian Nuri Tahun 1997 seramai 11 orang yang meninggal Dunia. Seorang daripada mereka berbau harum dari mula mayat itu diambil hinggalah semasa hendak dikebumikan, Masya Allah hebat nya. Rahsianya ialah pegawai tersebut tidak pernah meninggalkan solat walau sesibuk mana keadaaan beliau. Jadi anda bagaimana.??Walaupun anda badan beruniform Pastikan anda menguruskan waktu solat anda dengan betul.

3. Mandilah cara yang betul

  • Sesetengah dari kita mandi main hentam je. Cube anda amalkan mandi bermula dari kaki dan alhir sekali kepala.Apa rahsia nya?? Cuba buat dahulu anda pasti akan merasa perubahan pada diri anda.

Cukup 3 tip untuk hari ini kita bersambung lagi untuk siri akan datang. Salam ceria salam motivasi dan salam perjuangan untuk semua. Mudah- mudahan anda hidup hari ini lebih baik daripada semalam,


Tiada ulasan: