17 Mei, 2009

Kalam Arif Billah









  1. Sesiapa yang ingin melihat hati, lihatlah rumah, Rumah yang rosak binasa adalah rumah yang meninggalakan bekas kencing manusia yang begitu banyak Demikian pula pada hati yang sudah rosak binasa,tidak ada apa yang terdapat padanya kecuali danging ynag tidak berakal.
  2. Ketahuilah sahabatku, janganlah sudah terbit matahari barulah dikau hendak beramal ibadah dan berpekelakuan taaat kepada Allah.Besedekahlah setiap hari walaupun sepuluh sen sekalipun agar Allah mencatat namamu di kalangan orang yang bersedekah. Bacalah al- Quran setiap hari walaupun satu patah supaya namamu dicatat oleh Allah sebagai di kalangan orang yang membaca Al Quran.Bersolatlah pada waktu malam hari ketika semua manusia sedang tidur walaupun dua rakataat agar Allah catatkan namamu di kalangan Hambanya yang Bersolat di tengah malam.

Sudutan dari Buku Mahkota Pengantin Orang- orang Arif Billah

" Hati Orang Arif Billah itu umpama Pengantin Perempuan yang berwajah cantikdan menarik. makin setiap hari anda melihat dan menatap wajahnya, semakin bertambah berahi dan sayang kepadanya"

Tiada ulasan: