10 Jun, 2009

DP 1160- Terkenang Jasamu


Alhamdulillah selama 04 hari iaitu pada 03 hingga 07 Jun 2009 saya pulang ke kampung halaman temapt kelahiran saya di Kg Berdang Jeli Kelantan. Namun teringat motosikal lama saya yang saya gunakan semasa saya menuntut di UiTM cawangan Kelantan.





Hanya motosikal ini saya mampu Miliki.


Saya membeli motosikal ini dengan kawan ayah saya beharga RM 350 dengan menggunakan wang PTPTN.nak beli yang mahal tunai tak kesampaian.namun dengan adanya motosikal ini dapat saya menadah kitab dan berulang alik dari Machang ke pasir Mas seminggu sekali untuk menjalankan amanah saya sebagai Naqib di sebuah sekolah sekitar Pasir Mas. Alhamdulillah Allah bagi jalan keluar. Walaupun DP 1160 buruk pada pandangan umum namun di hati saya banyak kenangan saya lalui bersamanya.




DP 1160- Bila menggunakan pelincir Maxoil & plug splitfire






Apabila saya menukar citarasa minyak pelincir biasa kepada Maxoil,memang power DP1160 bergerak di atas jalan rasa.dari 80km/jam naik jadi 100km/jam.,Setelah menggunakan minyak pelincir Maxoil rasa kelainan enjin motosikal saya.jadi saya menyeru anda semua cubelah Maxoil hari ini untuk dapatkan kelainan pada enjine motosila, kereta anda.

DP 1160- Dari Machang ke KB


Setelah saya berpuas hati menggunakan barang Automobil dan kesihatan syarikat Maxcare Success saya pun membuka stokis syarikat tersebut di Machang berbekalkan modal RM 10,000.


Alhamdulillah sambutan amat menggalakkan dari para pelajar UiTm terutamanya Product Extra- Sharp. Hari-hari saya berulang alik dari Machang ke Kb untuk mendapatkan bekalan extra sharp ini. Jasamu DP 1160 tetapku kenang.

Nasib DP 1160 sekarang
Setelah saya pulang ke Jeli, DP 1160 dibiarkan bersendirian tanpa ada manusia pun memboncengnya.Sedih..Begitulah jika kita pernah berjasa dahulunya namun kita akan ditinggalkan juga akhir nya oleh manusia, Tapi Allah lain daripada manusia,Dia akan sentiasa mengigati kita jika kita mengigati Nya.













Tiada ulasan: