23 Mei, 2009

Senyumlah





Salam ceria dan motivasi buat pembaca dan pelawat budiman.


Jika saudara rasa sedih, gundah dan bingung sedang menyesakkan dada anda maka senyumlah kerana mungkin kesedihan - kesedihan yang anda rasakan adalah sebagai penghapus dosa dan kesalahan. Senyum adalah sedekah.


Jika anda sedang sakit terlantar di atas katil bersendirian tatkala kaum kerabat lain sedang seronok menjemu selera maka senyumlah kerana sakit yang menimpa anda adalah sebagai pencuci dosa dan semua kesalahan, sebagai ubat bagi hati anda dan sebagai sesuatu yang dapat membuat anda kembali dan semakin dekat kepada tuhan.


Jika putera anda yang sangat anda sayangi diambil semula oleh Zat yang mengamanahkannya kepada anda , maka senyumlah kerana putera anda akan memberikan anda syafaat di Akhirat nanti.Ia telah pergi dengan membawa kesusahan dan tanggungjawab yang semestinya harus anda pikul selama ia hidup.Sedangkan pahala dan balasannya tidak ikut serta ia bawa pergi, tetapi pahala tetap mengalir kepada anda.


Janganlah anda bersedih jika ditimpa sebarang ujian dari Maha Esa,kerana Allah sayang kepada anda serta ingin menambahkan pahala disebalik kesabaran anda menghadapi uijian hidup.

Tiada ulasan: