11 Oktober, 2009

Selamat Menyambut Ulang Tahun Perkahwinan Pertama Buatmu Sayang

gambar kenangan 11 okt. 2008

Alhamdulillah segala pujian saya panjatkan pada Allah kerana telah dipanjangkan umur bersama isteri yang dicintai kerana rahmatNya.Namun 11 Oktober 2008 bersamaan 11 Syawal 1429 merupakan detik bersejarah bila sah menjadi seorang suami. Banyak ujian dan cabaran yang saya tempuhi semasa majlis kami dilaksanakan.




Sejarah yang tidak dapat dilupakan



Masih segar dalam ingatan saya, saya mengharungi air banjir samasa dalam perjalanan ke rumah isteri saya. Saya sepatutnya tiba di rumah isteri saya jam 2 ptg, tapi tiba-tiba Allah uji saya sekeluarga. Saya dan keluarga ( abah dan 3 orang adik saya) tiba di rumah isteri saya jam 8.00 malam. Walaupun sebak melihat isteri saya, namun saya kuatkan semangat untuk bertemu dengannya. Alhamdulillah banyak hikmah disebalik ujian yang menimpa kami.Saya bersyukur dan berterima kasih kepada jiran dan sahabat-sahabat saya kerana sanggup hadir mengiringi saya ke rumah pengantin perempuan.

Pengalaman Mengharungi Air Banjir

Saya terpaksa menaiki bot tentera sejauh 300 meter seterusnya menaiki teksi " kereta sewa" sehingga Kg Nibong dan perjalanan kami tersekat kerana arus deras. Kemudian saya dan abah saya terpaksa menahan " Pajero Pacuan Empat Roda" kerana hanya kenderaan berat sahaja yang boleh melalui jalan tersebut. Kami hanya ditumpangkan 5KM sahaja. Kami solat Asar berjamaah namun saya hanya mampu berdoa agar kami dipermudahkan segala..

Selepas solat Asar saya menahan beberapa kereta namun kami menemui kegagalan. Namun hampir 1 jam kami menunggu kenderaan namun tiada kenderaan yang ingin menumpangkan kami. Alhamdulillah selang beberapa minit ada sebuah kancil yang ingin menghantar saya dan abah serta adik-adik ke kediaman lama kami ke Pondok Lubuk Tapah. kami tiba di rumah jam 7.30 malam dan sebaik sahaja selepas solat rombongan saya bertolak ke Rumah pengantin perempuan. Sedih bercampur gembira saya dibuatnya,Namun kesyukuran pada Allah tetap saya panjatkan kerana diberi keizinan Allah sampai juga saya ke rumah isteri walaupun jam 8.30 malam. Inilah peristiwa yang bersejarah dalam hidup saya.

Buat Isteri ku tersayang..
Terima kasih buatmu kerana menerima daku seadanya

Syukur ku panjatkan padamu Ya Allah Engkau Izinkan kami bersatu hati mencari RedhaMU



Ya Allah bantulah daku dalam mendidik isteri dan zuriat-zuriatku yang bakal menyambung perjuangan ini.



ku pohon padaMu bantulah daku dalam menguruskan bahtera untuk menuju RedhaMu Ya Allah.



Sabda Nabi S.A.W : sebaik - baik isteri adalah jika kamu memandangnya membuat hatimu tenang, jika kamu perintah dia mentaatimu,dan jika kamu tinggal maka dia akan menjaga untukmu harta dan dirinya,



mudah mudahan dikau wahai isteriku termasuk dikalangan mereka yang dinaugi Arasyhnya di akhirat kelak.

Allahumma ina nas aluka Redhaka wal Jannah,,Ya Allah aku memohon RedhaMU dan SyurgaMu.
Ameen Ya Rabbal 'Alamin..

Tiada ulasan: