21 Jun, 2009

Selamat Datang ke Alam Kampus

Salam Perjuangan dan Salam motivasi Untuk Semua..........................................




Pertama Sekali saya ingin ucapkan tahniah kepada adik -adik saya yang akan menjejaki Alam kampus tidak lama lagi. Ingatlah wahai adik-adikku Jadikan Alam kampus untuk kita mempelajari Sebanyak mungkin Ilmu Allah ini.,,Ikhlask an Niat kalian Kerana Allah apabila kalian ingin menuntut Ilmu Bukannya untuk mengejar Segulung Ijazah semata- mata. Ingatlah bahawa Keberkatan Ilmu penting untuk kita terus hidup sebagai hamba Allah di muka bumi ini.



" Berpersatuanlah apabila berada di Kampus "



- Saya menyeru kepada adik-adikku supaya berpersatuanlah ketika berada di kampus, Sekiranya kalian berkeseorangan makan mudahlah syaitan untuk menggoda kalian untuk ke arah kemaksiatan"



- Dekatilah Majlis- majlis ilmu atau Halaqah-halaqah usrah untuk memajukan diri kalian ke arah keredhaan Allah. Di kampus kalian bebas melakukan apa sahaja.. Banyak Pelajar sekolah agama hanyut mengikut suasana.Berhati hatilah adik- adikku..



- Jadilah kalian seperti Ikan di lautan walaupun laut itu masin namun ikan- ikan tidak berubah rasanya,ikan tetap manis walaupun setelah sekian lama berada di lautan..





" Jangan Lupa Asal Usul Kita"



" Sekolah yang banyak tersimpan kenangan manisku "
Jangan sesekali kalian lupa asal usul kalian yang bersal dari sekolah yang serba kekurangan, namun dengan Berkat ilmu yang diajar oleh para guru yang Ikhlas, Allah mengangkat Martabat kalian setanding dengan pelajar sekolah yang hebat dan serba lengkap dari segi pembelajaran dan infrastruktornya... Sekiranya kalian mendapat ilmu yang bermanfaat di menara Gading ,,Baliklah berkongsi dengan para adik-adikmu yang bakal mengikuti jejakmu nanti..Ingatlah Sekolah lamamu tempat awal kalain di ajar mengenal Ilmu agama dan ilmu tarbiyyah"

Tiada ulasan: