09 September, 2009

Ust Yahya

Setelah menerima mesej dari sahabat "Harapan beliau agar anak-anak usrah dapat bertemu beliau sebelum beliau pergi"... aku dan bersama sahabat-sahabat terus mengatur untuk menziarahi Al Fadhil Ust Yahya Othman... seorang Mursyid bagi kebanyakkan pejuang-pejuang Islam di dalam negara ini....

Beliau sukar untuk bangun secara bersendirian, dan terpaksa dipapah... Wajahnya ceria tatkala menerima kunjungan-kunjungan dan apabila berbicara, seolah-olah beliau sihat bugar..... segar menyampaikan amanah-amanah terutama kepada YB Baihaki yang turut serta dalam ziarah ini

dipetik dari Blog ayah pu ( http://www.lot250.blogspot.com/ )

Ulasan Alhawari
- Bila mendengar massage dari seorang sahabat mengenai Ust. yahya mengalir air mata saya kerana sudah setahun saya tidak mengunjungi beliau. Saya mengenali beliau semasa belajar di Kampus. Saya menganggap beliau sebagai Ayah, Guru Mursyid dan sahabat saya. Walaupun beliau sudah berusia namun pandangan dan pemikiran beliau masih sesuai digunapakai sampai sekarang.

- Apabila saya berbicara dengan beliau seolah-olah beliau telah memahami kehendak dan permasalahan di benak hati saya. Begitulah seorang Mursyid yang memahami isi hati muridnya.

- beliau sentiasa berpesan kepada saya bahawa jalan untuk mencapai sesuatu matlamat dalam perjuangan islam tiada jalan pintas,,kena membina Jambatan untuk sampai kepada Matlamat yang dituju.

Isyaa Allah saya akan menziarahi beliau sebelum menjelang Syawal nanti.Mudah-mudahan Allah panjangkan umur beliau

Tiada ulasan: