14 Julai, 2009

Demam Selsema



Alhamdulillah hari ini rasa sihat dan berpeluh sedikit badan saya setelah tiga hari demam disebabkan jangkitan virus " Viral Infection"( istilah yang digunakan oleh DR setelah merawat keadaan saya).
Saya demam apabila balik dari Negeri Perak kerana ada urusan kerja pada hari jumaat dan sabtu yang lalu.


Terima Kasih Buat Isteri Tersayang

Saya terharu dengan sikap isteri saya sanggup tidak pergi kerja kerana ingin menjaga saya di rumah. Saya juga terpaksa mengambil cuti sakit kerana keadaan saya yang tidak mengizinkan membawa kenderaan ke pejabat. Isteri sayalah yang menguruskan saya semasa berada di rumah.Sepanjang perkahwinan hampir setahun, sebanyak dua kali saya demam yang agak teruk berbanding sebelum ini.Alhamdulillah Allah mengurniakan seorang isteri yang memahami diri saya ini.Walaupun isteri saya sudah 5 bulan hamil namum beliau tidak "kekok " untuk menguruskan saya.Mudah-mudah Allah merahmatimu.
Kenangan Sakit semasa di kampus
(sahabat karib saya : Zamzuri)
Semasa zaman sebelum menjejak kaki di Universiti, emak saya lah yang sentiasa berada di sisi saya semasa saya sakit. Semasa berada di sekolah rendah, saya Sebulan tidak ke sekolah kerana Gestrik.. Penyakit saya datang kembali semasa saya berada di universiti. Sahabat karib sayalah tempat saya mengadu sakit iaitu Zamzuri ( Prof Zam pada Link saya). Beliau juga menghantar saya ke hospital kerana badan saya lemah dan sukar untuk bernafas. Segala jasa sahabat-sahabat saya yang pernah mengambil berat terhadap diri saya, saya ucapkan jutaan terima kasih. Tidak lupa kepada siswi-siswi yang sentiasa mengambil berat tentang diri saya semasa program dilaksanakan. Semasa program berlangsung di kampus saya sentiasa disajikan air susu oleh urusetia kerana mereka memahami keadaan penyakit saya.

Seingat saya, sahabat saya zamzuri pernah empat kali terlibat dengan kemalangan jalan raya sepanjang persahabatan saya dengan beliau. Saya juga pernah menaiki motosikal bersama beliau dan motosikal kami terhumbang di dalam longkang kedai mak cik di hadapan Uitm Machang. Motosikal beliau terhumbang ke dalam longkang besar. Alhamdulillah kami berdua tidak cedera parah, hanya luka sedikit sahaja.

Demam Suatu Hikmah
saya dapatkan rasakan hikmat Allah mengurniakan penyakit demam kepada saya. Walaupun suara saya 'serak ' dan tubuh tak bermaya namun saya masih lagi mampu mengadu kepadaNYA.Syukur padamu Ya Allah diKau Kurniakan kepadaku Isteriku yang Solehah dan sahabat-sahabat yang bertaqwa kepadaMU.

Tiada ulasan: